onsdag 16 mars 2011

Mitt i veckan....



Idag efter jobb har vi matat ankor, handlat, badat i badkar och gjort Pannkakor till middag. Jag brukar alltid göra Rosa pannkakor tillsammans med Pärlan, men det fanns bara några ynka droppar kvar. Så grädden fick bli Prinsessrosa istället =)

Sen åkte Pepparkaksformarna fram också, så det blev Pannkakor som (skulle) föreställa Pippi Långstrump och Lilla Gubben.

Vi har haft några roliga samtal idag också.

I BADKARET:

"Alicia, vad vill du hitta på i sommar? -Jag vill plocka blommor...till ditt bröllop! - Men jag ska ju inte gifta mig...vem skulle det vara? - Med Pappa. - Fast det går ju inte, vi är ju inte tillsammans längre. - Men mamma, du måste ju gifta dig! - Nä, det behöver man inte. - Jo, vi måste hitta nån. - Haha, nä, jag har ju dig! - Men min fröken kanske vill gifta sig med dig? - Nä, det blir inte så bra. - Nä, mamma, då finns det INGA kvar till dig då!

Hahaha! Vilka tankar de har =)

Inga kommentarer: